Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Skąpe
  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Szczegóły informacji

Nadawanie Numeru Ewidencyjnego PESEL

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Samodzielne stanowisko do spraw obywatelskich i działalności gospodarczej

Ogłoszono dnia: 2003-07-18 11:54:44

Termin załatwienia

30 dni

Osoba kontaktowa

Ilona Rzepka

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Skąpe
Parter, pok. nr 3

Telefon kontaktowy

068 3419212, 3419213, 3419227 wew. 28

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Skąpe
Parter, pok. nr 3

Wymagane Dokumenty

Opis
Numer PESEL nadaje się osobom fizycznym przebywającymi stale na terytorium RP zameldowanym na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące, a także osobom ubiegającym się o wydanie dowodu osobistego.
Nadanie numeru następuje na wniosek organu gminy właściwej ze względu na miejsce pobytu stałego lub czasowego podlegającej obowiązkowi jego nadania albo organu, w którym złożono wniosek o wydanie dowodu osobistego.
Informacje dodatkowe:
1. Noworodkom PESEL nadawany jest z urzędu.
Numer nadawany jest za pośrednictwem organu gminy właściwego ze względu na zameldowanie na podstawie dostarczonego przez Urząd Stanu Cywilnego skróconego odpisu aktu urodzenia dziecka,
2. Osobom, które posiadają zameldownie na pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące numer PESEL nadawny jest przez właściwą miejscową Stację Terenową Departamentu Rozwoju Informatyki i Systemu Rejestrów Państwowych MSWiA za pośrednicwem organu gminy właściwego ze względu na miejsce pobytu czasowego po złożeniu przez osobę zainteresowaną umotywowanej prośby o nadanie numeru ewidencyjnego,
3. Osoby, które nie posiadają zameldownia ani na pobyt stały ani czasowy powinny skierować się do Dyrektora Departamentu Rozwoju Informtyki i Systemów Rejestrów Państwowych MSWiA (adres: ul. Pawińskiego 17/21, 02-106 Warszawa) umotywowaną prośbę o nadanie numeru ewidycyjnego PESEL załączając oświadczenie o przebywaniu na terytorium RP.
Do prośby należy dołączyć odpis skrócony aktu urodzenia (w przypadku cudzoziemców tłumaczenie aktu sporządzone przez tłumacza przysiegłego).
Wniosek o nadanie numeru ewidencyjnego powinien zawierać:
- nazwisko i imię,
- nazwisko rodowe (panieńskie),
- datę i miejsce urodzenia,
- imiona rodziców i nazwisko rodowe matki,
- płeć,
- w przypadku cudzoziemców - obywatelstwo,
- nazwa państwa, w którym osoba zainteresowana zameldowana jest na pobyt stały.

Przyjmowanie interesantów:
poniedziałek - piątek: 7.00 -15.00
 
Podstawa prawna
 
Wymagane dokumenty

Czas realizacji

sprawa załatwiana w terminie 1 miesiąca